20 stycznia 2013

Nowe stawki za wywóz śmieci

8 zł miesięcznie za odpady segregowane od osoby zamieszkującej daną nieruchomość, 13,50 zł miesięcznie od osoby za odpady niesegregowane – taka stawka za wywóz odpadów z posesji będzie obowiązywać od lipca bieżącego roku zgodnie z uchwałą podjętą przez Radę Miejską w Szydłowcu.

Uchwałą Nr 152/XXIII/12 Rady Miejskiej w Szydłowcu z dnia 18 grudnia 2012 r. określony został wzór deklaracji składanej przez właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, terminach i miejscu składania deklaracji oraz dokumentach potwierdzających dane w niej zawarte.

Pierwszą deklarację dla nieruchomości, które w dniu wejścia w życie uchwały są zamieszkałe przez mieszkańców lub które nie są zamieszkałe przez mieszkańców, a na których powstają odpady komunalne należy złożyć do dnia 31 marca 2013 r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego. Składający deklarację zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające dane w niej zawarte. Załącznikiem do deklaracji w szczególności jest:
  1. W przypadku Spółdzielni, Wspólnot – upoważnienie do sprawowania zarządu, uchwała w sprawie „ wyboru zarządu” lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z KRS,
  2. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z KRS
  3. W przypadku reprezentowania właściciela nieruchomości przez pełnomocnika – dokument potwierdzający pełnomocnictwo.
W deklaracji właściciel/użytkownik wieczysty/posiadacz/zarządca nieruchomości podaje ile osób zamieszkuje na terenie nieruchomości, której dotyczy deklaracja. Składający deklarację oświadcza w jaki sposób będą na terenie danej nieruchomości gromadzone odpady – czy w sposób selektywny czy będą zmieszane. W deklaracji jest miejsce na wyliczenie miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami na którą składa się liczba mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość pomnożona przez stawkę opłaty.
Uchwała Nr 154/XXIII/12 Rady Miejskiej w Szydłowcu z dnia 18 grudnia 2012 r. określa sposób świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów.

Odpady komunalne zarówno segregowane jak i niesegregowane, od właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej odbierane będą zgodnie z harmonogramem.

Rodzaje odpadów i częstotliwość odbioru:
  1. szkło zbierane selektywnie umieszcza się w pojemniku lub worku i odbierane będzie raz na kwartał.
  2. plastik, papier i tektura zbierane selektywnie umieszcza się w pojemnikach lub workach i odbierane będą raz w miesiącu.
  3. odpady biodegradowalne /w tym zielone/ umieszcza się w pojemniku lub worku i odbierane będą w okresie od 01 kwietnia do 30 listopada jeden raz w miesiącu.
  4. przeterminowane leki z gospodarstw domowych można przekazywać do aptek, uczestniczących w ich zbiórce, których adresy będą na bieżąco podawane do publicznej wiadomości mieszkańcom.
  5. odpady komunalne wielkogabarytowe odbierane będą dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem odbioru ustalonym przez Gminę Szydłowiec z podmiotem odbierającym odpady komunalne.
  6. zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory można przekazywać do punktów ich sprzedaży detalicznej, których powierzchnia sprzedaży przekracza 25 m2, do punktów sprzedaży hurtowej, a także przedsiębiorcom świadczącym usługi w zakresie wymiany zużytych baterii lub zużytych akumulatorów.
  7. zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne można przekazać do punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym punktów sprzedaży sprzętu, których adresy są podane do publicznej wiadomości mieszkańców.
Harmonogram odbioru odpadów będzie przekazany mieszkańcom w terminie późniejszym. Odpady posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku traktowane będą jako odpady nieposegregowane.

Na terenie gminy zostanie utworzony Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych świadczący usługi dwa razy w tygodniu w godzinach otwarcia według harmonogramu ustalonego przez Gminę Szydłowiec. Do PSZOK będzie można bezpłatnie przekazać odpady komunalne zebrane w sposób selektywny.

Za dodatkową opłatą do PSZOK będzie można przekazać również odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie.

Ponadto 2 razy w roku mobilne punkty zbierania odpadów, będą odbierać zużyte opony i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny od mieszkańców zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę z podmiotami odbierającymi odpady.

Odpady od Właścicieli będą odbierane po zapewnieniu swobodnego dostępu do pojemników i worków we wskazanym w harmonogramie terminie. Pojemniki do pojemności 240 l i worki z odpadami powinny zostać wystawione do krawędzi jezdni w sposób nie powodujący uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości i osób trzecich. W przypadku nie wystawienia pojemnika lub worka w dniu odbioru odpady nie zostaną odebrane.