8 zł miesięcznie za odpady segregowane od osoby
zamieszkującej daną nieruchomość, 13,50 zł miesięcznie od osoby za odpady
niesegregowane – taka stawka za wywóz odpadów z posesji będzie obowiązywać od
lipca bieżącego roku zgodnie z uchwałą podjętą przez Radę Miejską w Szydłowcu.
Uchwałą Nr 152/XXIII/12 Rady Miejskiej w
Szydłowcu z dnia 18 grudnia 2012 r. określony został wzór deklaracji
składanej przez właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi, terminach i miejscu składania deklaracji oraz dokumentach
potwierdzających dane w niej zawarte.
Pierwszą deklarację dla nieruchomości, które w
dniu wejścia w życie uchwały są zamieszkałe przez mieszkańców lub które nie są
zamieszkałe przez mieszkańców, a na których powstają odpady komunalne należy
złożyć do dnia 31 marca 2013 r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego. Składający deklarację zobowiązany jest dołączyć
dokumenty potwierdzające dane w niej zawarte. Załącznikiem do deklaracji w
szczególności jest:
- W przypadku Spółdzielni, Wspólnot – upoważnienie do sprawowania zarządu, uchwała w sprawie „ wyboru zarządu” lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z KRS,
- W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z KRS
- W przypadku reprezentowania właściciela nieruchomości przez pełnomocnika – dokument potwierdzający pełnomocnictwo.
W deklaracji właściciel/użytkownik wieczysty/posiadacz/zarządca
nieruchomości podaje ile osób zamieszkuje na terenie nieruchomości, której
dotyczy deklaracja. Składający deklarację oświadcza w jaki sposób będą na
terenie danej nieruchomości gromadzone odpady – czy w sposób selektywny czy
będą zmieszane. W deklaracji jest miejsce na wyliczenie miesięcznej opłaty za
gospodarowanie odpadami na którą składa się liczba mieszkańców zamieszkujących
daną nieruchomość pomnożona przez stawkę opłaty.
Uchwała Nr 154/XXIII/12 Rady Miejskiej w
Szydłowcu z dnia 18 grudnia 2012 r. określa sposób świadczenia usług w
zakresie odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów.
Odpady komunalne zarówno segregowane jak i
niesegregowane, od właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i
wielorodzinnej odbierane będą zgodnie z harmonogramem.
Rodzaje odpadów i częstotliwość odbioru:
- szkło zbierane selektywnie umieszcza się w pojemniku lub worku i odbierane będzie raz na kwartał.
- plastik, papier i tektura zbierane selektywnie umieszcza się w pojemnikach lub workach i odbierane będą raz w miesiącu.
- odpady biodegradowalne /w tym zielone/ umieszcza się w pojemniku lub worku i odbierane będą w okresie od 01 kwietnia do 30 listopada jeden raz w miesiącu.
- przeterminowane leki z gospodarstw domowych można przekazywać do aptek, uczestniczących w ich zbiórce, których adresy będą na bieżąco podawane do publicznej wiadomości mieszkańcom.
- odpady komunalne wielkogabarytowe odbierane będą dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem odbioru ustalonym przez Gminę Szydłowiec z podmiotem odbierającym odpady komunalne.
- zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory można przekazywać do punktów ich sprzedaży detalicznej, których powierzchnia sprzedaży przekracza 25 m2, do punktów sprzedaży hurtowej, a także przedsiębiorcom świadczącym usługi w zakresie wymiany zużytych baterii lub zużytych akumulatorów.
- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne można przekazać do punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym punktów sprzedaży sprzętu, których adresy są podane do publicznej wiadomości mieszkańców.
Harmonogram odbioru odpadów będzie przekazany
mieszkańcom w terminie późniejszym. Odpady posegregowane niezgodnie z zasadami
określonymi w Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku traktowane będą jako
odpady nieposegregowane.
Na terenie gminy zostanie utworzony Punkt
Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych świadczący usługi dwa razy w
tygodniu w godzinach otwarcia według harmonogramu ustalonego przez Gminę
Szydłowiec. Do PSZOK będzie można bezpłatnie przekazać odpady komunalne zebrane
w sposób selektywny.
Za dodatkową opłatą do PSZOK będzie można
przekazać również odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych
samodzielnie.
Ponadto 2 razy w roku mobilne punkty zbierania
odpadów, będą odbierać zużyte opony i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
od mieszkańców zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę z podmiotami
odbierającymi odpady.
Odpady od Właścicieli będą odbierane po zapewnieniu swobodnego dostępu
do pojemników i worków we wskazanym w harmonogramie terminie. Pojemniki do
pojemności 240 l i worki z odpadami powinny zostać wystawione do krawędzi
jezdni w sposób nie powodujący uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców
nieruchomości i osób trzecich. W przypadku nie wystawienia pojemnika lub
worka w dniu odbioru odpady nie zostaną odebrane.